چگونه از دام کاشی 2 دلاری رها شویم؟!

مقدمه

برچسب "کاشی و سرامیک 2 دلاری" از کجا آمد؟

حدود سال 1397 بود که یک برنامه تلویزیونی در خصوص مشکلات صنعت کاشی و سرامیک پخش شد. در این برنامه یکی از مسئولین اعلام کرد “متوسط قیمت کاشی و سرامیک کشور ما حدود 1.5 تا 2 دلار در هر متر مربع است”. که در مقایسه با متوسط قیمت کاشی و سرامیک جهانی مضحک به نظر می رسید. اما این نه اولین بار بود و نه آخرین بار.

اهمیت افزایش ارزش محصول

برچسب “کاشی و سرامیک 2 دلاری” مکررا در هر فرصتی و از هر تریبونی از طرف تولید کنندگان تکرار می شود. گویا یک سقف برای ارزش محصول خود تعریف کرده ایم که از آن فراتر نرویم.

این کار باعث می شود که منابع و هزینه های به کار رفته در تولید اعم از نیروی انسانی، تخصص، مواد اولیه، سرمایه، روحیه و اعتبار مستهلک شود.

تحلیل وضعیت موجود:

در حال حاضر نمونه های کاشی و سرامیک با کیفیت (ایتالیایی و اسپانیایی) در بازار روسیه حتی قیمت های بالاتر از 15 دلار در متر مربع به راحتی به فروش می رسد.

چگونه 2 دلاری نباشیم؟ (راهکارهای افزایش ارزش محصول)

توجه به افراد و جنبه انسانی کسب و کار:

منظور از افراد در واقع کارکنان، فروشندگان، کاگزاران، شرکای غیر انتفاعی و همه کسانی هستند که در داخل کسب و کار حضور دارند و یا به هر نوعی با آن ارتباط دارند. هر کدام از این گروهها نیاز هایی دارند که برآورده کردن آنها موجب ارتقای ارزش برند و محصول ما می شود.

برای مثال تولید کننده کاشی و سرامیک kerama-marazzi روسیه هر ساله با برگزاری مسابقات طراحی، فرصتی برای طراحان فراهم می‌کند تا با استفاده از محصولات این شرکت، خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. علاوه بر جوایز ارزنده، برندگان این مسابقات از طریق انتشار آثارشان در شبکه‌های اجتماعی، به شهرت و اعتبار بیشتری دست می‌یابند. این رویکرد، هم به ارتقای نام برند آن شرکت کمک می‌کند و هم به معرفی استعدادهای نو در حوزه طراحی منجر میشود.

توجه به محصول (کیفیت، طراحی، نوآوری):

ویژگی های مورد توجه در محصول شامل استانداردهای کیفی، نوآوری در طراحی و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، عملکرد، بسته بندی، ظاهر، ضمانت، کیفیت و غیره است.

مشتریان باید ویژگی ها، مزایا و مزایایی را که می توانند با خرید کالا یا خدمات از آنها بهره مند شوند، درک کنند. هنگامی که به یک محصول فکر می کنید، ویژگی های کلیدی، مزایا و نیازها و خواسته های مشتریان را در نظر بگیرید.

توجه به نحوه ارائه (بازاریابی، تبلیغات)

نحوه ارائه به فعالیت هایی اطلاق می شود که کسب و کار را بیشتر به مصرف کنندگان می شناساند. این شامل مواردی مانند حمایت مالی، تبلیغات و فعالیت های روابط عمومی است.

از آنجایی که هزینه های ارائه می تواند قابل توجه باشد، ضروری است که هنگام تصمیم گیری در مورد ارائه، تجزیه و تحلیلِ سربه سر انجام شود. درک ارزش یک مشتری و اینکه آیا ارزش انجام تبلیغات برای به دست آوردن آنها را دارد، مهم است.

توجه به قیمت گذاری

استراتژی قیمت گذاری برای محصولات  و چگونگی تأثیر آن بر مشتریان اهمیت زیادی دارد. استراتژی قیمت‌گذاری فقط شامل قیمت فروش نمی‌شود، بلکه شامل تخفیف‌ها، ترتیبات پرداخت، شرایط اعتبار و هرگونه خدمات تطبیق قیمت ارائه شده نیز می‌شود.

هنگام تعیین یک استراتژی قیمت گذاری، مهم است که موقعیت کسب و کار را در بازار فعلی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار به عنوان یک برند ارائه دهنده کاشی و سرامیک با ابعاد خاص و با کیفیت بالا تبلیغ می شود، قیمت گذاری محصول باید منعکس کننده آن باشد.

توجه به انتخاب بازار

بازار به جایی اطلاق می شود که محصول ما در آن دیده می شود، ساخته می شود، فروخته می شود یا توزیع می شود.

مهم است که در نظر داشته باشید محصول یا خدمات چقدر در دسترس است و اطمینان حاصل کنید که مشتریان به راحتی می توانند شما را پیدا کنند. محصول یا خدمات باید در زمان مناسب، در مکان مناسب و به مقدار مناسب در دسترس مشتریان قرار گیرد.

 

گرانبها ترین دارایی ما زندگی ماست. بهترین نقل از اهمیت انتخاب بازار درست در ویدئوی زیر نشان داده شده است:

نتیجه‌گیری و پیشنهادات (همین حالا اولین قدم را بر دارید)

برای توجه کافی به مشتری ، محصول ، نحوه ارائه ، قیمت گذاری و بازار درست، به اطلاعات کافی در هر یک از این زمینه ها نیاز دارید. تحقیقات بازار کاشی و سرامیک روسیه که حاصل یک سال تلاش متمرکز نویسندگان است، از اینجا قابل دسترس است.

همین حالا گزارش را تهیه و مطالعه بفرمایید و قدم به قدم به راهنمایی های آن عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

فهرست مطالب