5 راهکار کاهش هزینه صادرات کاشی و سرامیک به روسیه

کاهش هزینه های صادرات کاشی و سرامیک به روسیه

فهرست مقاله

مقدمه

صادرات کاشی و سرامیک از ایران به روسیه می تواند یک فرصت تجاری سودآور باشد. با این حال، هزینه های مرتبط با صادرات، در شرایطی به حدی قابل توجه است که سودآوری را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله، 5 راهکار عملی برای کاهش هزینه صادرات کاشی و سرامیک به روسیه ارائه می شود:

1. انتخاب هوشمندانه روش حمل و نقل:

در انتخاب روش حمل باید به این نکات توجه کرد:

  • با کمترین تخلیه و بارگیری مجدد محموله به مقصد برسد (خصوصا کراس استاف صورت نگیرد!). زیرا در تخلیه و بارگیری امکان آسیب دیدن محموله وجود دارد.
  • محموله در کوتاهترین زمان و با هزینه حمل بهینه به مقصد برسد.

2. همکاری با شرکای غیرانتفاعی و استفاده از منابع مشترک

شرکای غیر انتفاعی کسانی هستند که در سود حاصل از صادرات ما شریک نیستند. اما منابعی دارند که می توانیم از آنها در جهت پیشبرد صادرات خود استفاده نماییم و یا منابعی را با همدیگر به اشتراک بگذاریم که نهایتا منجر به کاهش هزینه ها بشود. از جمله میتوان به شرکت هایی که مخاطب یکسانی با ما دارند ولی محصول متفاوتی ارائه می کنند اشاره نمود. مثلا :

  • تولید کننده شیرآلات ساختمانی
  • تولید کننده سنگ نمای ساختمانی
  • تولید کننده درب و پنجره ساختمانی

هر یک می توانند یک شریک غیر انتفاعی بالقوه برای ما باشند.

3. بهینه‌سازی زنجیره تامین:

ساده سازی فرآیند های تامین:

با ساده‌سازی فرآیندهای تولید و توزیع، حذف واسطه‌ها و برون‌سپاری برخی فعالیت‌ها، می‌توانید هزینه‌های سربار را کاهش داده و سرعت تحویل را افزایش دهید.

تولید به سفارش:

تولید به سفارش مشتری می‌تواند از تولید انبوه محصولات مازاد جلوگیری کرده و هزینه‌های انبارداری را کاهش دهد. لذا راهکار عاقلانه این است که ابتدا مشتری پیدا کنیم و برای مشتری تولید کنیم و نه برای محصول تولید شده مشتری پیدا کنیم!

4. هزینه های بازاریابی

بازاریابی دیجیتال:

با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال مانند سئو، تبلیغات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید هزینه‌های بازاریابی را کاهش داده و به طور مستقیم با مشتریان هدف خود در روسیه ارتباط برقرار کنید.

5. اشراف اطلاعاتی به بازار مقصد:

تحقیقات بازار

استفاده از تحقیقات بازار دقیق و موثق در زمینه کاشی و سرامیک می تواند موجب اشراف اطلاعاتی و در نتیجه جلوگیری از هدر رفت منابع شود. پیشنهاد می کنیم حتما “گزارش مدیریتی صادرات چریکی کاشی و سرامیک” را از اینجا تهیه و مطالعه بفرمایید.

پایش مداوم بازار:

 پایش مداوم بازار می‌تواند به شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای جدید کمک کند. لذا روی یک بازار متمرکز شوید و با دقت فرصت های بوجود آمده در آن را رسد کنید.

چالش دوم صادراتی

در سایت ثبتنام کنید و در قسمت نظرات همین مقاله، حداقل 5 راهکار دیگر برای افزایش ارزش محصول کاشی و سرامیک نام ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

فهرست مطالب