ایجاد پل به بازارهای جهانی: 10 ویژگی‌ وب‌سایت صادراتی

مقدمه

در دنیای به هم پیوسته امروزی، حضور قوی آنلاین دیگر یک امر تجملی نیست، این یک ضرورت است، به‌ویژه برای کسانی که در بازارهای بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

در حال حاظر وب سایت اغلب کسب و کارها، علیرغم طراحی چشم نواز، فقط یک بروشور یا کاتالوگ آنلاین است و قابلیت فنی دیگری ندارد.

برای صادرکنندگان، یک وب سایت اصولی می تواند به عنوان یک کارمند 24 ساعته، یک ابزار اطلاع رسانی قدرتمند، یک نمایشگاه دائمی و حتی یک فروشگاه دیجیتال عمل کند.

این مقاله عناصر و ویژگی‌های ضروری یک وب سایت صادراتی را بررسی می‌کند که یک وب‌سایت معمولی را به یک ابزار صادراتی قدرتمند و موفق تبدیل می‌کند، فروش بین‌المللی را افزایش می‌دهد و رشد کسب‌وکار را تقویت می‌کند.

1. قابلیت های چند زبانه:

مسلماً این مهم ترین ویژگی یک وب سایت صادراتی است. ارائه وب سایت خود به زبان های بازارهای هدف شما (به عنوان مثال، روسی برای دسترسی به خریداران روسی) به طور قابل توجهی تجربه کاربر را افزایش می دهد و اعتماد ایجاد می کند.

ترجمه حرفه ای و بومی سازی (تطبیق محتوا با تفاوت های ظریف فرهنگی) ضروری است. فقط به ترجمه ماشینی متکی نباشید، زیرا می تواند منجر به تفسیر نادرست و سوء تفاهم شود.

2. پشتیبانی چند ارزی:

نمایش قیمت ها به ارزهای محلی بازارهای هدف شما، فرآیند خرید را ساده می کند و سردرگمی را کاهش می دهد. یک مبدل ارز را ادغام کنید که به طور خودکار نرخ ارز را به روز می کند.

3. اطلاعات کامل، واضح و شفاف محصول:

توضیحات دقیق محصول، مشخصات، تصاویر با کیفیت بالا و حتی ویدیوها را ارائه دهید. ارائه بروشورهای قابل بارگیری یا برگه اطلاعات فنی به چند زبان را در نظر بگیرید. برای محصولاتی مانند کاشی و سرامیک، نماهای 360 درجه یا ویژگی های واقعیت افزوده (AR) می تواند بسیار موثر باشد.

4. بهینه سازی سئو بین المللی:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای دیده شدن بسیار مهم است. تحقیقات کلمات کلیدی را در زبان های مقصد انجام دهید و محتوای وب سایت خود را بر این اساس بهینه کنید.

5. سازگاری با موبایل:

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاملاً ریسپانسیو (سازگار با دستگاههای مختلف مانند موبایل، تبلت، لب تاپ و …) است و در همه دستگاه ها بی عیب و نقص عمل می کند. وب گردی با تلفن همراه در سراسر جهان رایج و روز افزون است، بنابراین طراحی سازگار با موبایل برای دستیابی به مخاطبان بیشتر ضروری است.

6. امنیت:

امنیت به ویژه در هنگام مدیریت اطلاعات حساس مشتری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تصور کنید ایمیلی با محتوای نامناسب از سوی شما به مخاطبین ارسال شود. و یا هکر ها محتوای نامناسب و یا آلوده به ویروس را در سایت شما بارگذاری کنند. احتمالا همه یا حداقل قسمت قابل توجهی از اعتبار خود و اعتماد مخاطبین را از دست خواهید داد.

پس با روشهای مختلف، امنیت وب سایت و اطلاعات مشتریان را تامین کنید. چند نمونه ملاحظات امنیتی به شرح ذیل است:

  • استفاده از پروتکل SSL
  • استفاده از پلاگین های اصلی و اورجینال
  • استفاده از هاست معتبر و قوی
  • استفاده از دیوار آتش (FIREWALL)

اگر اطلاعات کافی در این خصوص ندارید، حتما با یک متخصص مشورت نمایید.

7. اطلاعات تماس و پشتیبانی مشتری:

راه های متعددی را برای مشتریان بین المللی فراهم کنید تا با شما تماس بگیرند، از جمله ایمیل، شماره تلفن با کدهای شماره گیری بین المللی و پشتیبانی چت زنده به زبان مشتری صادراتی. ارائه پشتیبانی مشتری به زبان بازار مقصد را در نظر بگیرید.

8. ایمیل شرکتی:

هر کسب و کاری که وب سایت داشته باشد، میتواند بدون صرف هزینه، ایمیل شرکتی با دامنه خودش را هم داشته باشد. حتما برای کسب و کار بین المللی خود از ایمیل شرکتی استفاده نمایید. استفاده از ایمیل های رایگان و عمومی مانند GMAIL  یا YAHOO و امثال آن یک حرکت غیر حرفه ای و غیر رسمی است.

9. جذب خودکار مشتریان:

احتمالا یکی از کارهایی که در حین شرکت در نمایشگاه تجاری به عنوان غرفه دار انجام می دهید، این است که یکی از پرسنل را مامور گرفتن مشخصات مشتری های بالقوه (سرنخ ها) می کنید و بعد از نمایشگاه با تماس با آنها، تعدادی را به خریدار تبدیل می کنید.

وب سایت شما میتواند این کار را به صورت کاملا خودکار، شبانه روزی و رایگان انجام دهد. به شرطی که این قابلیت را برایش تعریف کرده باشید.

10. بازاریابی ایمیلی هدفمند:

یک دارایی ارزشمند و یک راه مقرون به صرفه برای ایجاد روابط، ترویج محصولات و خدمات، گسترش دسترسی به بازار و افزایش آگاهی از برند در بازار جهانی است.

هشدار

حساسیت فرهنگی: مراقب تفاوت‌های فرهنگی باشید و از استفاده از تصاویر یا زبانی که می‌تواند در فرهنگ‌های مختلف توهین‌آمیز یا نادرست تعبیر شود، خودداری کنید. بازارهای هدف خود را به طور کامل تحقیق کنید تا تفاوت های فرهنگی آنها را درک کنید.

بهترین راه برای رعایت سو تفاهم های فرهنگی و زبانی استفاده از مترجم مسلط است.

رزرو مشاوره وبسایت صادراتی

اگر برای طراحی، بهینه سازی و اجرای وب سایت صادراتی خود به کمک نیاز دارید، همین حالا زمان مشاوره را رزرو کنید
مشاوره عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

فهرست مطالب