رمزگشایی پیچ و خم نمایشگاه: تفاوت بین انواع نمایشگاه Exhibition, Trade show, the exposition, Fair, Summits, Pavilion

مقدمه

نمایشگاهها از نظر هدف برگزاری، تمرکز، ساختار و جامعه هدف انواع مختلفی دارند اما در زبان فارسی اغلب فقط یک نام دارند، نمایشگاه! و اغلب اوقات اشتباها به جای همدیگر به کار میروند.

برای اینکه بدانیم کدام نوع نمایشگاه برای ما به عنوان یک کسب و کار کوچک مناسب تر است، هر کدام را به تفکیک بررسی میکنیم:

Exhibition

تمرکز: نمایش محصولات، خدمات یا خلاقیت های هنری.

مخاطب: می تواند گسترده باشد، شامل عموم مردم یا یک گروه هدف خاص.

هدف: در درجه اول نمایش و تبلیغ بصری.

مثال‌ها: نمایشگاه‌های هنری، نمایشگاه‌های موزه، ویترین محصولات در یک فروشگاه

Trade Show (نمایشگاه تجاری)

تمرکز: مختص صنعت خاص(industry-specific)، نمایش محصولات و خدمات به متخصصان.

مخاطب: تجارت به کسب و کار (B2B)، خریداران، توزیع کنندگان و خرده فروشان را هدف قرار می دهد.

هدف: تولید سرنخ، شبکه سازی، راه اندازی محصول و فروش.

مثال ها: نمایشگاه های تولیدی، نمایشگاه های تجاری فناوری، نمایشگاه های تجاری صنایع غذایی.

Exposition (Expo)

تمرکز: رویدادی در مقیاس بزرگ که طیف وسیع تری از صنایع یا موضوعات را پوشش می دهد.

مخاطب: هم می تواند متخصصان صنعت و هم عموم مردم باشد.

هدف: ترویج نوآوری، روندها و فرصت های تجاری.

مثال‌ها: نمایشگاه‌های جهانی، نمایشگاه‌های تخصصی درباره موضوعاتی مانند فناوری یا پایداری.

Fair

تمرکز: می تواند مختص صنعت خاص باشد یا برای انواع محصولات و خدمات متنوع باشد.

مخاطب: اغلب مصرف کنندگان را با تمرکز بر فروش و تعامل مستقیم هدف قرار می دهد.

هدف: فروش، تولید سرنخ و آگاهی از برند.

مثال‌ها: نمایشگاه‌های شهرستان، نمایشگاه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌های مناسبتی.

Summit (اجلاس)

تمرکز: نشست در سطح بالا برای رهبران و کارشناسان در یک زمینه خاص.

مخاطب: مدیران ارشد، تصمیم گیرندگان و رهبران فکری.

هدف: بحث در مورد مسائل استراتژیک، به اشتراک گذاری دانش و شبکه سازی.

مثال ها: اجلاس های صنعتی، اجلاس های سیاسی، اجلاس های فناوری.

Pavilion (پاویون)

تمرکز: زمانی است که یک سازمان یا شرکت قسمت بزرگی از یک نمایشگاه تجاری را در دست میگیرد و یک ابر غرفه درست میکند و آنرا در اختیار شرکت های کوچکتر مرتبط قرار میدهد و در واقع یک نوع نمایشگاه مستقل نیست.

مخاطب: بازدیدکنندگان از رویدادی که غرفه در آن قرار دارد.

هدف: نمایش یک شرکت، کشور یا موضوع خاص.

مثال: پاویون ایران در عراق یا روسیه.

جمع بندی:

مقیاس نمایشگاه:معمولا مقیاس نمایشگاهها به صورت ذیل است:

مخاطب نمایشگاه:  نمایشگاههای تجاری (Trade Shows) B2B هستند، در حالی که سایر نمایشگاه ها می توانند B2C یا هر دو باشند.

هدف:نمایشگاه های تجاری(Trade Shows)  بر تجارت تمرکز دارند، در حالی که دیگران ممکن است اهداف گسترده تری داشته باشند.

بهترین نوع نمایشگاه برای شرکت های کوچک و متوسط کدام است؟

برای انتخاب بهترین نمایشگاه برای کسب و کار خود، باید به موارد زیر توجه کنید:

نوع کسب و کار: نوع فعالیت و محصول/خدمت شما چیست؟

مخاطب هدف: مشتریان شما چه کسانی هستند؟

اهداف بازاریابی: از شرکت در نمایشگاه چه چیزی می‌خواهید به دست آورید؟

بودجه: چقدر می‌توانید برای شرکت در نمایشگاه هزینه کنید؟

با بررسی دقیق این موارد و مطالعه اطلاعات مربوط به نمایشگاه‌های مختلف، می‌توانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

چک لیست شرکت در نمایشگاه داخلی

اگر قصد شرکت در نمایشگاه را دارید،  چک لیست مربوطه را دانلود و استفاده نمایید.

checklist (local exhibition) (opt)

دیدگاهتان را بنویسید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

فهرست مطالب